W Przeglądzie został opublikowany wywiad z dr Anną Januszewicz na temat ulegania modom na różne diety, które najczęściej nie wychodzą Polakom na zdrowie. Dr Januszewicz rozwija bardzo ważny temat błędnych przekonań na temat odchudzania i odżywiania, które oddalają ludzi od prowadzenia zdrowego stylu życia i skutecznego odchudzania.
Dr Anna Januszewicz była gościem audycji „Kobiecy wieczór” w Radio dla Ciebie. W audycji rozmawiała z prowadzącym o problemie otyłości. Mówiła, od czego zacząć odchudzanie przy dużej nadwadze oraz o tym, co potęguje, a co redukuje problemy z nią związane. Poruszyła również temat jedzenia w emocjach.
„Jak zrzucić ostatnich 5 kilogramów? Porady dietetyczki, trenera i psychologa”
O tym, jak podczas odchudzania podejść rozsądnie do zrzucenia ostatnich, uporczywych kilogramów mówi dr Anna Januszewicz: „Zanim zaciśniemy zęby i znów zrezygnujemy z 200-300 kcal, zastanówmy się, czy te kolejne restrykcje mają sens. Czy dalsza redukcja na pewno da nam to, do czego dążymy? Biorąc pod uwagę, że po dłuższym czasie diety nasze zasoby psychoenergetyczne mogą być już na wyczerpaniu (zmęczenie dietą i ciągłym podkręcaniem śruby), dalsze odchudzanie może być frustrujące.”
Wywiad z dr Anną Januszewicz w ramach cyklu „Rozmowa Mistrza Branży”, w którym nasza specjalistka opowiadała o roli spożywania pieczywa, jak również o zrównoważonym podejściu do odżywiania w obliczu współczesnego marketingu.
W artykule wypowiedź dr Anny Januszewicz na temat zmiany nawyków zdrowotnych: „Nowe zachowania wymagają od ludzi o wiele więcej energii niż te, do których jesteśmy już przyzwyczajeni, a nasze zasoby psychoenergetyczne nie są nieograniczone” – tłumaczy dr Anna Januszewicz
Ograniczanie jedzenia, ciągłe liczenie kalorii, wybieranie tylko określonych produktów… Granica między przestrzeganiem diety a uzależnieniem od niej jest bardzo cienka. Łatwo ją przekroczyć, a powrót do normalności bywa trudny i wymaga pomocy specjalisty. A Ty? Po której stronie jesteś? Wypowiedź dr Anny Januszewicz
„Im uboższa dieta, tym gorsze wyniki w testach poznawczych”
„Dziecko, które je mało wartościowe posiłki, z czasem zacznie mieć problemy z koncentracją, będzie rozdrażnione i nieuważne. Trudno będzie mu się skupić na szkolnych zadaniach, ponieważ będzie mu brakowało potrzebnych witamin i mikroelementów – mówi dr Anna Januszewicz, psycholog i założycielka wrocławskiego Instytutu Psychodietetyki.”
Kobieta Dziennik
3 sierpnia 2016
„Sugerując się hasłami reklamowymi na wierzchu opakowania produktów spożywczych zostajemy wprowadzeni w błąd.”
„Kupując musli, mamy nadzieję, że dostarczamy organizmowi samych pożywnych składników. Często jednak sugerując się hasłami reklamowymi na wierzchu opakowania, zostajemy wprowadzeni w błąd. Eksperci uczulają na to, by zwracać uwagę na skład musli – od informacji w nim zawartych zależy wiele.”
Świat Kobiety
3 marca 2016
„Modne diety służą zdrowiu”
„Dieta może mieć różne cele – może być też sposobem na chudnięcie. To dobrze, że ludzie próbują się pozbyć nadmiaru kilogramów. Rzecz jednak w tym, by nowy sposób odżywiania wszedł nam w krew, stał się zwyczajem, częścią stylu życia, a nie kuracją na jakiś czas.”
Czego lekarze ci nie powiedzą
3 marca 2016
„Odchudzanie okiem psychologa”
„Geny w dużej mierze decydują o naszej predyspozycji do otyłości, co jednak absolutnie nie oznacza, że osoby o „trudniejszym genotypie” są skazane na otyłość.”
Natura i Ty
3 grudnia 2015
„Szkolne jedzenie po nowemu”
„O tym, czy zmiany wprowadzone w stołówkach i sklepikach polskich szkół i przedszkoli rzeczywiście mogą pomóc w walce z otyłością dzieci oraz o strategiach, które pozwalają zwalczać pokusy i ograniczać sięganie po niezdrowe produkty z Dr Anną Januszewicz, psychologiem, specjalistką psychodietetyki, współautorką badań nad psychospołecznymi uwarunkowaniami nadwagi i otyłości w ramach międzynarodowego programu TEMPEST, rozmawia Jolanta Podsiadła”.
Polska Times
3 października 2015
„Coraz więcej dzieci ma nadwagę. Trzeba odcinać je od niezdrowego jedzenia.”
„Nie potrafimy zastąpić soli, cukru i białej mąki tak, by dalej było smacznie. Natomiast w rzeczywistości to wcale nie jest skomplikowane, trzeba sięgnąć po porady osób, które znają się na zdrowym gotowaniu.” – mówi dr Anna Januszewicz w rozmowie z Tomaszem Dereszyńskim.
Magazyn 7 dni
1 kwietnia 2015
„Pokolenie śmieciowego jedzenia”
„Kiedy ma się naście lat, niekoniecznie rodzice są tymi, których chce się naśladować. Częściej wzór stanowią rówieśnicy albo inne osoby, które są pokazywane w mediach. Dlatego celowe byłoby wprowadzenie ograniczeń w reklamowaniu niezdrowych produktów.”
Centrum Prasowe SWPS
3 marca 2015
Badania: „Reklama psuje nawyki żywieniowe.”
„Kontakt młodych ludzi z reklamą powoduje, że częściej sięgają po słodkie napoje, a rzadziej po warzywa. Europejskie badania potwierdzają, że wiedza o mechanizmach działających w reklamie nie pomaga nastolatkom w walce o odpowiednią masę ciała. Jak wygląda sytuacja w Polsce, sprawdziła psycholog zdrowia z Uniwersytetu SWPS Wrocław.”
Przez dalsze, aktywne korzystanie z serwisu bez zmian ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzanie przez nas gromadzonych za ich pośrednictwem danych osobowych. ZgodaWięcej
Politka prywatności
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.